Wednesday 28 August 2013

3 Persoalan Tentang Saya dan Shaklee




Ada yang jumpa saya tanya " tak nak kerja balik ke? Jom lah join bisness lain pulak, buat apa dok buat Shaklee je...Jual lah produk lain pulak..."

Jawapan saya.."tak naklah I Luv doing Shaklee..lain dari lain" 

Jom saya rungkaikan kenapa?? dalam 3 jenis persoalan ini..

Persoalan Pertama: Kenapa saya buat bisness Shaklee?
Jawapannya sudah tentulah untuk menambah pendapatan saya. Walaupun husband memang berkemampuan untuk menyara hidup kami sekeluarga plus saya diberikan elaun khas suri rumah namun saya sendiri sebelum berkahwin ada pinjaman yang belum dilangsaikan seperti PTPTN dan personal loan. Tapi bila dah tak bekerja ni kita tak boleh lah nak bebas bershopping bagai sebab duit yang saya dapat dari husband tu saya gunakan untuk bayar loan saya. So bila difikirkan daripada duduk diam tanpa berbuat apa-apa baik buat business online yang boleh menambahkan pendapatan?? Automatik saya terbayangkan Shaklee...Saya mula kenal Shaklee ni dalam time berpantang..Time tu sangat sangat down dengan susu yang merundum..So Shaklee lah penyelamat saya. Bila dah rasa best dengan Shaklee saya pun nak berkongsi dengan kawan-kawan yang mengalami masalah seperti saya. Secara tidak langsung saya pun dah terjebak dengan business Shaklee ni..

Walaupun Shaklee ni sistem MLM..tapi terus terang dia lain dari lain...Upline sangat sangat membantu saya untuk terus bergiat aktif dalam bidang ini. Tak pernah jemu-jemu untuk membimbing dan bukan berjanji kosong... Berbagai ilmu dikongsi bersama, agar kami yang baru menapak dalam bidang ini berjaya..Konsep siapa yang rajin dia akan dapat lebih selalu ditekankan.. So usaha itu penting..tanpa usaha memang hasilnya zero lah..huhu..

Persoalan kedua: Apa kemungkinan yang bakal kita dapat dari business ini?
Sejak aktif bergiat dalam business ni, selain menjualnya kepada orang ramai, saya serta kaum keluarga turut mengamalkan supplement ini..boleh dikatakan hampir ke semua vitamin saya dah cuba.Alhamdulillah sejak mengamalkannya kesihatan kami sekeluarga bertambah baik.. Jarang demam atau selsema yang berlanjutan..Dan sudah menjadi rutin kami sekeluarga setiap hari untuk mengambil vitamin- vitamin tersebut.

Bukan itu sahaja.. Dulu saya akui selama saya bekerja jarang dapat konsisten untuk membayar zakat, bersedekah dan membayar hutang..Sekarang alhamdulillah..walaupun xbanyak tapi lebih baik dari sebelumnya.

Kalau dulu bonus hanya 3 angka.. Sekarang dah dapat merasa 4 angka..walaupun dengan hanya berbekalkan modal rm75 pada permulaan penglibatan saya..dan tanpa sebarang stok di tangan..Saya bersyukur kerana mampu tersenyum dengan apa yang saya dapat sekarang..walaupun demikian, saya akan sentiasa berusaha agar dapat melangkah lebih jauh lagi dalam business ini..Master mungkin! Amin...

3)Persoalan ketiga:Adakah saya akan berjaya? 
Insyaallah semuanya tidak mustahil.Saya yakin suatu hari nanti saya pasti berjaya dan dapat merealisasikan segala impian saya. Always be positive, jangan cepat putus asa dan sentiasa berdoa dan minta dari NYA YANG MAHA KUASA..agar dipermudahkan segala urusan untuk berjaya dalam bidang ini..itulah KUNCI utama untuk berjaya..Bukan senang nak senang tapi yang penting usaha dan jangan sesekali takut untuk mecuba!! bak kata upline saya Lydzar Rusman, "jangan tunggu orang dah sampai ke bintang tapi kita still lagi duk mencangkung di tepi longkang"..hahaha..pediihhh sungguh ayat ni kan??

So sekarang ada clear sikit tak mengapa saya ni suka sangat buat Shaklee??itu lah antara sebab-sebabnya..Kalau nak lebih kenal lebih dalam business ni meh join kami baru terbit rasa cinta itu...

oklah sebelum tu jom layan gambar nak??

                                                         





Bagi sesiapa yang ingin menambah pendapatan jom lah join group saya.. Segala bimbingan dan tunjuk ajar disediakan..yang penting rajin menimba ilmu jerr...Insyaallah saya akan guide anda hingga berjaya..Jangan sia-siakan peluang yang ada..Cepat bertindak sekarang!! 




PRODUK- PRODUK SHAKLEE TIDAK BERTUJUAN MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT. SEBARANG TESTIMONI YANG DIPAPARKAN ADALAH PENGALAMAN PERIBADI INDIVIDU DAN KESAN KE ATAS SETIAP INDIVIDU MUNGKIN BERBEZA.

No comments :

Post a Comment