Wednesday 9 October 2013

Buah Kiwi Pahit bila dicampur susu??ehhhh ye ke??

Salam semua... Hari ni terpanggil untuk bercerita a.k.a nak share experience yang mungkin sesetengah daripada korang dah mengalaminya.. Tapi mcm saya ni first time.. Hahaha..ini semuanya pasal BUAH KIWI..KIWI OHHH KIWI!!



Tahukah anda?? 

Terdapat dua jenis kiwi iaitu kiwi hijau dan kuning keemasan. Kedua-duanya mampu memberi kepuasan kepada pembeli. Lebih menarik, ia juga boleh dinikmati sebagai snek ringan yang memberikan tenaga dan manfaat kesihatan.

Untuk rasa yang lebih asli,buah kiwi hijau adalah jawapannya.

Tetapi untuk anda yang menggemari rasa tropika dan lebih manis tetapi menyegarkan, pilihlah buah kiwi kuning keemasan yang juga sesuai dinikmati oleh kanak-kanak,

Antara kelebihan memakan buah kiwi  selama 14 hari berturut-turut ialah ia mampu meningkatkan sistem imun, memperbaiki kerosakan sel dan masalah jantung.


Buah kiwi Green mempunyai kombinasi rasa manis, masam dan mudah dikenali melalui isinya yang berwarna hijau cerah, bahagian tengahnya berwarna putih dan bijinya kecil berwarna hitam, manakala buah kiwi Gold mempunyai kulit yang licin dan berwarna kuning gangsa. Ia memiliki rasa manis tropika yang digemari oleh kebanyakan pelanggan di Asia.

Hurmm...nak dijadikan cerita pagi nih baru try nak makan oat,campur susu dan buah-buahan..baru lah ada feel skit kan nak telan oat tu..so pagi-pagi buka peti sejuk nampak ada buah kiwi dan strawberry so ingat nak campur lah...

So..cantik-cantik dah potong buah semua campur dalm oat bersusu tadi...suap je dalam mulut...erkkkkk PAHITNYA!...HAihhhhh potong potong...POTONG SELERAKU...hihhi...then google rupanya buah KIWI ni akan terasa pahit dan tak sesuai nak dicampur dalam susu atau pun seangkatan dengannya macam yogurt pun x sesuai..Ini kerana BUAH KIWI mengandungi pelbagai zat yang kompleks membuatkan buah ini kurang bersahabat dengan susu. 

Seelok-eloknya jika ingin membuat Jus KIWI tidak perlu dicampur susu..hanya tambah air untuk mengekalkan kemanisanya...huk huk..huk...begitu rupanya!!

Jika anda memang mengingkan kiwi dicampur dengan susu, tipsnya adalah :

1. Rendam kiwi selama 15 minit dalam air
2. Oven kiwi dengan api kecil selama 5 minit

Itu adalah tips sederhana untuk menghilangkan rasa pahit pada buah kiwi jika dicampurkan dengan susu atau olahan sejenisnya.Tapi saya tak cuba lagi petua nih...hihiihi..

So...itu je lah saya nak share untuk hari ni...nak pergi layan anak tengok PORORO sat..hahhaha...




PRODUK- PRODUK SHAKLEE TIDAK BERTUJUAN MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT. SEBARANG TESTIMONI YANG DIPAPARKAN ADALAH PENGALAMAN PERIBADI INDIVIDU DAN KESAN KE ATAS SETIAP INDIVIDU MUNGKIN BERBEZA.

2 comments :

  1. Radang Paru-paru Copd.

    Saya Abd Kadir bin Sumardi, 42 tahun. Saya disahkan mengidap radang paru-paru pada akhir tahun 2020. Petanda awal sakit saya ialah batuk tak berhenti selama 3 bulan. Batuk yang berkahak dan adakala nya berdarah. Setelah mendapatkn rawatan di pelbagai klinik kerajaan dan swasta , batuk tetap tak baik, sukar bernafas dan dada terasa sakit sangat.
    Banyak rawatan alternatif dari produk luar saya ambil tapi tak berkesan. Kemudian saya buat x-ray dan mendapatkan rawatan hospital. Doktor pun mengesahkan saya mengidap radang paru-paru akibat dari pencemaran alam sekitar yang mengandungi bahan kimia. Untuk makluman, saya bekerja dalam persekitaran yang mengandungi pencemaran bahan kimia. Setelah itu sahabat saya telah terlihat di facebook berserta testimonial pesakit. Lalu dia pun memperkenalkan kepada saya untuk mencuba produk tersebut. Saya pun menghubungi pengasas produk tersebut En. Zuhairi dan mendapatkan nasihat daripada beliau. Beliau mengesyorkn saya untuk mencuba. Alhamdulillah dalam 2 minggu dah terasa perubahan .Batuk samakin berkurang. Saya terus mengamalkan 2 jenis jus itu selama beberapa bulan sampai masalah pernafasan dan batuk terus semakin baik. Menurut En. Zuhairi, masalah saya ini ialah paru-paru copd iaitu sakit yang tiada ubatnya dan pesakit perlu menggunakan oksigen sekiranya semakin teruk. Tapi Alhamdulillah sehingga kini saya terus mengamalkan. Syukur pada Allah mengenalkan saya dengan En. Zuhairi
    Semoga beliau berjaya membantu pesakit lain juga di luar sana untuk sembuh dengan produk ini.
    ..........................................................................
    Dan ramai lg psakit2 yg gunakan produk ni sembuh dari masalah lutut kronik,kanser gout kronik dan lain2 yg guna produk jutawan herbs ni. Ini kenyataan bkn rekaan untuk melariskan produk semata2. Benda elok harus dikongsi agar sama2 dapat manfaat,okay.

    Nanti boleh hubungi En. Mohd Zuhairi dn pm sendiri testimoni2 td tu yer..๐Ÿ˜‰

    9)Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser x kisah lah kanser apa pon...Call atau terus wasap Pengasasnya sendiri okay๐Ÿ‘‡๐Ÿป
    En. Mohd Zuhairi - 017468 7570


    ๐Ÿ’Yg penting ubat nya MAMPU DIBELI dan mujarab..mudah mudahan aaminn..๐Ÿคฒ๐Ÿผ


    Call order wasap@call- En mohd zuhairi- 0174687570

    ๐Ÿ˜kalau wasap lambat balas(biasa nya sebab ramai yg wasap dia.)
    Tp nanti dia akn blas jugak yer..
    #sharepadayangmemerlukan
    #sharing is caring

    ReplyDelete