Thursday 24 October 2013

Vitamin C Sustained Released 500mg kini kembali...kini dikenali dengan VIT C PLUS..

Salam semua...minggu ni fenomena VITA C kembali semula...ramai betul yang sanggup tunggu di Shaklee berjam jam lamanya hanya untuk mendapatkan vitamin pujaan ramai nih...ye lah setahun tunggu sebab Shaklee nak keluarkan VITA C yang kini dah diupgradekan ingredientnya..so mmg bertambah bestlah VITA C ni..:) seronok..seronok...

Pagi ni i dah start telan...best sesangat dapat telan VITA C ni balik..feel lain semacam...hahhaha...



Tubuh kita sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian. Vita C dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan. Vita-C yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh. Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.*

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.


1. Vitamin C Shaklee didatangkan dalam bentuk sustained release iaitu dilepaskan dalam badan secara perlahan-lahan untuk membolehkan vitamin c sentiasa berada dalam badan kita. Memandangkan vitamin c adalah mudah musnah dan tidak dapat disimpan lama dalam badan, maka teknologi sustained release adalah sangat diperlukan.

2. Satu tablet vitamin C Shaklee adalah bersamaan dengan 7 setengah biji oren. Di mana ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam badan sebanyak 100mg setiap jam untuk satu tablet.

3. Vitamin C Shaklee didatangkan bersama-sama dengan bioflavonoid iaitu bahan penting yang akan membantu penyerapan vitamin c dengan lebih baik.


MANFAAT VITAMIN C

Imuniti
- dengan pengambilan vitamin c secara teratur dapat melindungi badan dari infeksi dan juga akan menguatkan tulang dan gigi kita termasuk mempercepatkan penyembuhan luka. Sebab itu jugalah wanita dalam pantang digalakkan untuk mengambil oren sebagai bahan untuk mempercepatkan penyembuhan luka.

Antioksidan
- ia berfungsi sebagai antioksidan yang menghalang serangan radikal bebas di sekeliling kita. Apabila badan terhindar dari risiko serangan radikal, maka sudah tentu peluang untuk kita dijauhkan dari penyakit yang disebabkan oleh sistem imun badan dapat dielakkan.

Hypertension
- ia juga dapat menurunkan kadar tekanan darah, dengan itu dapat mengurangkan risiko darah tinggi.

Kecantikan kulit
- banyak kebaikan vitamin c dalam mengekalkan kulit yang cantik. Ia merangsang pengeluaran kolagen. Kolagen adalah sangat perlu kerana ia umpama gam yang mengikat sel-sel kulit kita untuk sentiasa tegang. jika kehilangan kolagen, kulit akan nampak berkedut dan tidak tegang.
- mengurangkan garis-garis halus yang tidak diingini.
- memutihkan dan memulihkan keadaan kulit yang kusam.


klik gambar utk paparan lebih jelas

Sebiji Vitamin C Shaklee mengandungi 525.35mg vitamin C dan ianya dirembeskan secara perlahan-lahan dalam badan mengikut keperluan badan kita tadi. Ini sangat bagus kerana vitamin C bersifat larut air dan ianya mudah dihapuskan dalam keadaan tertentu contohnya jika kita stress, berhadapan dengan cuaca panas dan banyak lagi. Namun apabila kita demam dan selsema, dinasihatkan anda mengambil dua biji vitamin C iaitu sebiji waktu pagi dan sebiji lagi waktu malam. Selain itu vitamin C itu digalakkan agar dipatah dua sebelum ditelan. Untuk apa ya? Ianya untuk memastikan vitamin C itu merembeskan kesemuanya vitamin C ini . Ini kerana semasa kita sakit badan kita memerlukan vitamin C pada kadar yang lebih tinggi dari biasa.

VIT C kali ni ada tulis PLUS..yg PLUS tu sbb ada penambahan bioflavonoids complex..yg sblm ni tkde..nape nak kena ada bioflavonoids ni??? Sbbnya bila vita c digabungkan dgn bioflavonoids akan memberi kesan yg lebih efektif dr segi kesan antioksidan,lebih powerful la vita c ni banding dgn yang dulu...seperti yg kita sedia maklum, vita c ni mudah teroksida kan..tp bila ditambah bioflavonoids ni...bioflavonoids ni boleh melindungi vita c dr teroksida...so bdn boleh menyerap semaksimum yang mungkin kandungan vita c tu...takde la rugi kan...

Bagi mereka yang nak cerahkan kulit pergi cucuk cucuk bagai tu..xpayah lagi nk sakitkan diri untuk kelihatan cantik..meh cuba VIT C PLUS  ni..cnfirm puas hati...

Nak order pm saya laju laju.. Stok makin hari makin menyusut nih..


Be Healthy ᕙ(`▽´)ᕗ
Puan Siti -ID 866977
0122257055
Email :siti.hasmah26@yahoo.com

http://jomhealthywithme.blogspot.com


PRODUK- PRODUK SHAKLEE TIDAK BERTUJUAN MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT. SEBARANG TESTIMONI YANG DIPAPARKAN ADALAH PENGALAMAN PERIBADI INDIVIDU DAN KESAN KE ATAS SETIAP INDIVIDU MUNGKIN BERBEZA.

No comments :

Post a Comment