Monday 2 September 2013

Coq10 Shaklee : Pelbagai Manfaat untuk kesihatan dan semestinya Unggul buat semua!!

Salam isnin semua pembaca blog JHWM... Hari ini alhamdulillah saya masih lagi diberi kesempatan oleh Allah untuk menulis dan berkongsi sedikit sebanyak info2 kesihatan bersama anda.. Sempena promosi September ini...saya ingin bersama sama anda untuk berkongsi tentang satu lagi produk dari Shaklee yang baru juga berada di pasaran khas bagi mereka yang mengalami masalah jantung..

Kita semua tahu penyakit jantung adalah pembunuh no 1 rakyat Malaysia. Jadi Shaklee telah melancarkan produk khusus untuk mengatasi masalah ini. Jom kita berkenalan dengan COQ10 ni..




Apa itu CoQ10?


CoQ10 adalah nutrien larut lemak yang didapati di semua sel-sel badan. Ia penting dalam 
penghasilan tenaga sel.


Mengapa kita memerlukan CoQ10?

Dengan meningkatnya umur, tahap CoQ10 dalam badan tentu akan menurun.


Cabaran Lain


Tahap CoQ10 berkurang juga disebabkan oleh tekanan. Penghasilan CoQ10 akan disekat oleh ubatan yang mengurangkan kolestrol (bagi yang mengambil ubat kolestrol).



Dalam sehari kita memerlukan sehingga 28mg CoQ10 iaitu bersamaan 1.7kg ayam. Mampukah kita mengambil 1.7 ayam sehari tanpa pengambilan supplemen? Jawapannya TIDAK.





Berbeza dengan jenama lain CoQ10 Health Plus turut mengandungi vit e dgn green tea extract juga natural n no sintetik chemical. Kombinasi CoQ10 dan Vita E dipercayai untuk mengukuhkan keupayaan antioksidan yang terdapat di dalam Vita E kerana CoQ10 membantu mengitar dan menjana semula vitamin E, untuk memberikan perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel-sel tubuh. Ekstrak The Hijau mengandungi procyanidins yang telah ditemui dapat membantu menyokong kesihatan endothelium (lapisan tisu antara kapilari darah dan jantung). CoQ10 berasal daripada sumber semulajadi melalui kaedah penapaian jis. Bahan mentahnya merupakan satu-satunya CoQ10 semulajadi daripada yis yang ditapai yang terdapat pada masa kini, yang sumbernya telah diuji dan diyakini ramai secara meluas mempunyai kualiti yang tinggi dalam sumber bioketersediaan CoQ10-nya. Tanpa gluten.











 Kebaikan CoQ10 Health Plus

 1.       membantu mengurangkan proses penuaan. Wajah lebih berseri dan mampu kurangkan kedutan & jeragat..sebab tu kebanyakkan krim muka menggunakan CoQ10.
2.       melindungi arteri dari kolesterol jahat ldl. ldl terenap di arteri nilah yg menyebabkan jantung sukar mengepam dan antara punca serangan sakit jantung.
3.       membantu melancarkan peredaran darah
4.       meningkatkan kesuburan
5.       menambahkan tenaga
6.       agen antioksidan yg bagus
7.       penting utk kesihatan jantung mengawal angin – sakit dada


 Manfaat lain Co Enzim Q10 :

1- kesihatan kardiovaskular
2- menangani penuaan
3- menangani tekanan darah tinggi
4- menangani keletihan
5- kesihatan ginjal
6- migrain
7- kesihatan saraf & otak
8- terapi Statin
9- menangani masalah kekurangan Co Enzim Q10 secara genetik
10- kesuburan lelaki
11- kesihatan pergigian


 Mengapa CoQ10 Health Unggul?

1. Kandungan semulajadi - Fermentasi Yis semulajadi
2. Kombinasi bahan lain untuk meningkatkan kesihatan jantung: Vitamin E dan Teh Hijau boleh meningkatkan antioksida
3. Penyerapan tinggi - kapsul bioavailable dengan sistem penyerapan minyak soya








UNTUK TESTIMONI BOLEH KLIK SINI






Hubungi:
Siti Hasmah Abd Rahman
Independent Distributor Shaklee(866977)
Sms/Viber/WhatsApp 0122257055




PRODUK- PRODUK SHAKLEE TIDAK BERTUJUAN MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT. SEBARANG TESTIMONI YANG DIPAPARKAN ADALAH PENGALAMAN PERIBADI INDIVIDU DAN KESAN KE ATAS SETIAP INDIVIDU MUNGKIN BERBEZA.

No comments :

Post a Comment