Wednesday 7 August 2013

Lecithin: A Must Have Vitamin Sepanjang Musim Raya

Salam Aidilfitri diucapkan pada semua pembaca blog Jom Healthy With Me saya ucapkan...Sambil layan drama Setia Hujung Nyawa Raya Edition kat Tv3, sambil taip entry untuk semua pembaca...:)hehehe...Esok mesti banyak juadah Hari Raya terhidang di atas meja kan??..ketupat, rendang ayam,lemang, pelbagai biskut raya, air bikarbonat dan macam-macam lagi...Sedap -sedap belaka..tapi haa..hati-hati..sedap memang sedap tapi tinggi lemak dan kolestrol tuuuu....

So nak makan tu boleh ..cuma kena lah kawal juga jangan lah hentam sampai berpinggan-pinggan...kang beraya kat hospital jawabnya...so sape yang susah...kita dan keluarga juga yang haru biru..betul tak?? Bagi saya yang dah masuk umur 30 series ni rasanya dah kena kawal makan..xboleh hentam sembarangan..maklumlah sekarang ni ramai juga yang mati muda sebab sakit jantung, kolestrol tinggi dan ada juga yang terkena diabetes..bukan nak cakap yang kita ni takkan mati tapi penyakit tu kalau boleh dielak kita elak iaitu dengan cara kawal pemakanan kita dan menjalani kehidupan yang sihat..:)


Nak tahu A Must Vitamin saya Sepanjang Musim Raya saya?? LECITHIN lah jawapannya



Bagaimana Lecithin Buang lemak??


Lecithin membantu memecahkan lemak dalam badan. Lecithin terdapat dalam jus pencernaan yang dihasilkan oleh hempedu. Apabila kita makan, jus pencernaan daripada pundi hempedu dirembeskan ke dalam usus kecil. Di situ, lecithin akan bertindakbalas dengan lemak untuk memecahkan lemak.


Asetilkolina (acetyl choline) dihasilkan daripada fosfatidilkolina (phosphatidyl choline)yang terdapat dalam lecithin adalah dilepaskan oleh saraf yang mengawal saluran pencernaan. organ pencernaan mempunyai lapisan otot yang berkontraksi untuk mengerakkan makanan ke saluran pencernaan dan asetilkolina menambahkan daya kepada otot ini untuk menolak makanan dan jus pencernaan di sepanjang usus. Ia juga merangsang perut dan pancreas menghasilkan lebih banyak jus pencernaan. Jus pancreas mengandungi enzim yang membantu memecahkan lemak.

Dan seterusnya lemak yang telah dipecahkan dibuang daripada badan melalui system perkumuhan badan!. LECITHIN BUKAN UBAT KURUS TAU!! .


Ini pula antara testimoni pengguna yang dah berjaya kurus dengan Set Slimming Shaklee..
















Macam mana rasa jealous tak dengan diaorg ni?? Mereka semua dah berjaya kawal berat badan dan badan pun sekarang bertambah sihat. Tak perlu makan pil kurus yang merbahaya cuma kawal kalori intake, mengamalkan pemakanan yang sihat dan ambil supplement yang sesuai..

Oklah sampai sini dulu ye.. esok nak bangun awal ni nak pergi solat raya..Apapun saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri sekali lagi buat pembaca yang sudi berkunjung ke blog saya..MAAF ZAHIR DAN BATIN.. Beraya raya juga keselamatan diri jangan lupa yerrr...:)daaaa....



PRODUK- PRODUK SHAKLEE TIDAK BERTUJUAN MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT. SEBARANG TESTIMONI YANG DIPAPARKAN ADALAH PENGALAMAN PERIBADI INDIVIDU DAN KESAN KE ATAS SETIAP INDIVIDU MUNGKIN BERBEZA.

No comments :

Post a Comment