Saturday 13 July 2013

Mengapa performance drink sangat HOTTTTTZZZZZ terutamanya di bulan Ramadhan??

Ramai ibu-ibu menyusu di luar sana mulai kalut untuk mencari apakah suplemen yang dapat membantu diri mereka terus bertahan di samping dapat membekalkan susu yang secukupnya kepada bayi mereka tatkala berpuasa. Pada masa inilah suplemen menjadi sesuatu yang amat penting di dalam penyusuan walhal ia sebenarnya harus di ambil semasa ibu itu menyusu, hamil mahupun sesiapa sahaja malahan bukan setakat di bulan puasa tetapi menjadikan ianya sebagai amalan yang patut diteruskan kerana suplemen bukanlah "ubat magic" yang mana hari ini kita makan, esok kita akan mendapat hasilnya.
 
Nak tahu salah satu HOT produk semasa berpuasa ialah Performance Drink...Apa istimewa dan fungsi Performance drink ni untuk kita? Jom baca selanjutnya...
 
 
 
Mengapa Performance Drink??
 
Performance Drink adalah salah satu minuman favourite saya lebih-lebih lagi ia sangat membantu apabila saya berpuasa. Ramai yang tidak mengetahui bahawa Performance Drink bukan sahaja minuman untuk ahli sukan sahaja bahkan boleh diambil oleh kita juga seperti kanak-kanak, dewasa dan juga golongan tua. Ramai dikalangan kita lebih suka mengambil minuman isotonik berkarbonat yang seperti 100 PLUS tetapi tahukah anda ia tidak elok diamalkan selalu kerana mempunyai kandungan gula yang tinggi yang boleh mengakibatkan diabetis di kalangan kanak-kanak terutamanya.
 
Bagi mereka yang mengamalkan gaya hidup aktif dan kekal terhidrat setiap masa Performance Drink adalah minuman yang terbaik. Ia mengandungi kombinasi air, gula dan elektrolit yang padan dengan penghidratan tubuh. Bagi pesakit diabetis yang bersenam secara intensif, PD boleh membantu mereka menambah lagi cecair yang telah hilang di samping mencegah hipoglisemia.
 
Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah, meningkatkan persembahan dan melambatkan keletihan ketika bersukan.
 
Bilakah ia diperlukan? Semasa demam atau mengalami cirit-birit, badan akan kehilangan elektrolit melalui hidrasi dan ini memberi kesan kepada jumlah cecair di dalam tubuh badan. Walaubagaimanapun meningkatkan pengambilan air adalah penting untuk dehidrasi, air tidak mempunyai elektrolit.
 
Ada di antara ibu-ibu yang mengandung dan menyusukan anak mudah rasa sakit kepala, pening semasa berpuasa. Antara sebab biasa yang berkaitan adalah, badan kurang air, kekurangan gula dalam darah, tidak cukup rehat atau tidur, stress dan banyak lagi. Dalam kes ini, saya akan mencadangkan untuk mencuba mengambil PD semasa bersahur dan berbuka demi memastikan kandungan gula dalam darah seimbang dan cecair dalam badan sentiasa mencukupi.
 
Bukan untuk kaum ibu sahaja disarankan untuk mencuba PD tetapi bagi anda yang banyak bergerak semasa bekerja, yang perlu banyak bercakap, bekerja di site PD adalah minuman yang terbaik untuk membantu anda mengekalkan kecergasan samada di bulan puasa atau tidak.
 
 
 


PRODUK- PRODUK SHAKLEE TIDAK BERTUJUAN MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT. SEBARANG TESTIMONI YANG DIPAPARKAN ADALAH PENGALAMAN PERIBADI INDIVIDU DAN KESAN KE ATAS SETIAP INDIVIDU MUNGKIN BERBEZA.

No comments :

Post a Comment