Wednesday 17 July 2013

AMALAN MEMINUM SUSU MENYEBABKAN OSTEOPOROSIS

Tahukah anda negara dengan penghidap osteoporosis tertinggi di dunia adalah mereka yang mengambil susu dan amalan pengambilan kalsium yang paling banyak dalam diet mereka.

MENGAPA?
Kajian menunjukan susu berasaskan haiwan (eg susu lembu berpastur) meningkatkan kadar asid dalam tubuh. Kalsium pula adalah peneutral acid yang paling baik, dan sumber kalsium paling tinggi dalam tubuh ialah tulang2 anda. kalsium yang meningalkan tulang pula takkan kembali kepada tulang tetapi dikeluarkan melalui air kencing.
 
Dan proses yang berulang2 menyebabkan tulang kita semakin rompong setiap hari.

CARA MENGATASINYA

 Berikut adalah garis panduan untuk mendapatkan sumber kalsium buat tulang

1) Amalkan kalsium berasaskan tumbuh tumbuhan seperti kacang badam.
2) Pastikan pilihan makanan tambahan kalsium yang kaya dengan Vitamin D
3) Makanan tambahan kalsium magnesium amat memanfaatkan.Kerana kalsium adalah matrix dan magnesium adalah pelekat matrix batu bata ini.
4) Elakkan serbuk tulang atau dolomite, kerana tulang haiwan yang dilumat halus dan diproses mengandungi plumbum. BAHAYA.
5) Pastikan supplement kalsium diperbuat dari batu kapur kisar yang disahkan secara teknikal atau lebih dikenali sebagai kalsium karbonat.

Pilihan yang disyorkan oleh DR. bRUCE miller?
 
 
 
 



OSTEMATRIX. kerana ia bukan la tulang dikisar tetapi berasaskan kalsium karbonat yang mengandungi magnesium dan phosporus serta kaya dengan vitamin. D.

Sebab tu lah pil kalsium Shaklee tidak sama dengan yang ada di pasaran.. Yang dibekalkan oleh doktor pun xistemewa mcm ni tau!!

Juga pilihan saya kerana saya dah rasakan perubahan pada diri saya. kurang lesu dan lebih bertenaga

credit:mommiesecrets
 
 
 

 

PRODUK- PRODUK SHAKLEE TIDAK BERTUJUAN MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT. SEBARANG TESTIMONI YANG DIPAPARKAN ADALAH PENGALAMAN PERIBADI INDIVIDU DAN KESAN KE ATAS SETIAP INDIVIDU MUNGKIN BERBEZA.

No comments :

Post a Comment