Monday 22 October 2012

VITAMIN C UNTUK KECANTIKAN KULIT...

Tahukah anda?

Vitamin C merupakan sejenis vitamin larut air boleh yang boleh didapati dalam buah atau sayuran bercitrus contohnya oren. Namun, oleh kerana sifatnya yang larut air badan tidak berupaya untuk menyimpan vitamin ini.

Vitamin C sangat penting bagi mereka yang menginginkan kulit yang licin dan awet muda kerana Vitamin C membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yang bertindak sebagai gam yang menyusun sel2 tubuh manusia. Dan oleh kerana itu juga, Vitamin C sangat berguna untuk menyembuhkan luka dengan cepat kerana ia membentuk perhubungan tisu badan yang kuat.

Pengambilan Vitamin C bersama2 Vitamin E boleh mengelakkan sunburn dan merupakan satu kombinasi yang bagus untuk kulit.

 
Vitamin C ni sangat2 sinonim dengan kecantikan. So, tak hairan la kalau Vitamin C ni sangat popular dikalangan wanita yang mementingkan kecantikan.

KELEBIHAN  VITAMIN C YANG LAIN ANTARANYA IALAH:

-Antioksidan yang sangat bagus.

-Adalah salah satu komponen penting sistem imun,dan juga komponen penting kolagen yang sangat perlu untuk tisu yang sihat.

-Memperbaiki Sistem Pendarahan: Kekurangan VITAMIN C adalah penyebab gusi berdarah,lebam dikulit,pemuliharn kecederaan yang lambat,kulit kerng,ruam dan kulit kasar.
-Peningkatan Sistem Imun: Membina sel darah merah yang sihat utk penyerapan zat besi yang lebih baik,membantu sel darah putih menetang baktria dan kuman,mengukuhkan sistem imun,mempertingkatkan alergi hidung dan kulit,asta.Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selsema.
-Memerangi Kanser: Ia adalah satu-satunya anti oksidan yg berkuasa,mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh badan dan merangsang pengeluaran T-cells utk melawan sel-sel kanser dan emmbuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebabs sebelum ia menyerang sel-sel kita.

-Mencantikkan kulit: Pengambilan setiap hari VITAMIN C untuk kulit yang cerah,melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen.Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

-Memperbaiki Insomnia : Ia memperbaiki insomnia,stress masalah berkaitan mental seperti keresahan.

-Mengekalkan Kolestrol Sihat: Ianya mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah,mengekalkan kapilari darah yang sihat,menghindarkan arteriosclerosis,menghalang  pendarahan dalaman,hidung berdarah,pendarahan serebral dan skurvi.

PERBEZAAN SHAKLEE??WHY CHOOSE SHAKLEE??

"Sains pembebasan berterusan secara semulajadi" VITAMIN C telah direka oleh Shaklee.Setiap talet VITAMIN C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya(500mg) dan pembebasan 1.5 VITAMIN C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan VITAMIN C di dalam 2 tablet VITAMIN C (di dalam kurang masa 5 jam) mampu kekal dalam plasma darah kita selama 24 jam.Bioflavonoid di dalam setiap tablet pula mampu meningkatkan keberkesanan VITAMIN C di dalam tubuh kita,melegakan inflamasi,menentang infeksi bakteria dan radikal bebas....

NI DIA TESTIMONI PENGGUNA YANG BERPUAS HATI SETELAH MENGAMALKAN COMBINASI VIT C DAN VIT E...






PRODUK- PRODUK SHAKLEE TIDAK BERTUJUAN MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT. SEBARANG TESTIMONI YANG DIPAPARKAN ADALAH PENGALAMAN PERIBADI INDIVIDU DAN KESAN KE ATAS SETIAP INDIVIDU MUNGKIN BERBEZA.

No comments :

Post a Comment