Saturday 1 September 2012

Water Pitcher

Alhamdulillah, bertemu lagi kita di hari Isnin ini. Baru-baru ni saya ke salah satu pusat peranginan berhampiran utk bersantai dan berehat-rehat bersama keluarga. Seronok juga sesekali berubah angin dan bawa anak berjalan-jalan. Di sana kami tinggal di sebuah apartment satu bilik yang selesa.

Tiba-tiba anak saya yang kedua minta susu dan baru saya perasan, bekalan air masak yg saya bawa tak mencukupi sebab dh minum dalam perjalanan tadi. Saya cuba cari kalau-kalau di dapur apartment ada menyediakan air mineral botol. Malangnya tiada. Yang ada hanya lah sebuah cerek keluli. Jadi saya ambil juga lah cerek tu dan masak air. Saya tetap buatkan susu untuk anak menggunakan air yg berbaki.

Air dah masak, saya pon masukkan ke dalam jag tersedia. Sambil letakkan dalam sebuah mug utk saya sejukkan dan minum kemudian.

Owhhh rasa air tadi sungguh tak menyelerakan dan berbau sedikit. Tak lalu saya nk minum apatah lagi nnt nk buatkan susu anak-anak. Saya minta suami saya belikan sebotol air mineral utk diminum sepanjang berada diapartment nnt. Alangkah bestnya kalau saya dah ada Water Pitcher Shaklee. Baca lanjut tentang Water Pitcher Shaklee disini

Suami balik dengan sebotol besar air mineral Sp*****r. Menarik idea syarikat air mineral ni sebab daripada botol tu sendiri boleh dijadikan water dispenser. Just letakkan botol mineral, dan air dh boleh diminum/digunakan. Saya mula berkira-kira nk beli water dispenser tu. Tapi sebelum tu saya kena ambil langkah bijak. Buat pengiraan, yang mana lebih berbaloi pada nilai wang saya.

Contoh Mini Water Dispenser


Saya kongsikan pengiraan saya kt sini yer!

Dispenser Box : RM32
Sebotol air mineral 6Liter : RM7.50

Seharian disana kami habiskan sebotol air mineral tu. Jadi saya assume setiap hari keluarga saya akan minum 1botol air mineral berharga RM7.50 ~beli kt stesen Petronas ~.

Jadi untuk sebulan kosnya akan begini, dan bagaimana pula kosnya utk setahun?? :

1 bulan = 30botol x RM7.50 = RM225.
12 bulan = RM2700

Bagaimana pula dengan kos Water Pitcher Shaklee?




Water Pitcher Shaklee berharga RM460 (RRP). Dalam masa 2 bulan saya dok minum air mineral tu. saya dh boleh beli Water Pitcher Shaklee. Dan saya hanya perlu tukar Filter sahaja dalam Water Pitcher ni. Estimated life of the filter is 4 months. Dan harga filter set (3 pek) hanyalah RM161 (RRP). Maknanya dalam tempoh 4bulan tu, saya perlu belanja RM40++ saja untuk kos menukar filter Water Pitcher nih. Masih sangat murah berbanding saya beli dispenser dari kompeni air mineral tadi.

Dan pastinya dalam tempoh setahun saya takkan membelanjakan sebanyak RM2700 ini untuk air mineral sahaja dengan adanya Water Pitcher Shaklee.

Dah la murah, mudah dan mobile pulak tu! Next trip saya ke Langkawi, saya akan pastikan saya bawa Water Pitcher Shaklee!

Kalau anda berminat, boleh PM saya ye. Of course saya boleh berikan anda LEBIH penjimatan wang untuk pembelian Water Pitcher ini.

PRODUK- PRODUK SHAKLEE TIDAK BERTUJUAN MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT. SEBARANG TESTIMONI YANG DIPAPARKAN ADALAH PENGALAMAN PERIBADI INDIVIDU DAN KESAN KE ATAS SETIAP INDIVIDU MUNGKIN BERBEZA.

No comments :

Post a Comment