Tuesday 4 September 2012

GARLIC

GARLIC


Setiap tablet Garlic Shaklee mengandungi 500mg bawang putih. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.


Garlic telah digunakan sejak turun temurun untuk tujuan kesihatan. Antara penyakit yang dikatakan boleh dibantu dengan pengambilan garlic ialah penyakit cardiovascular system dan kanser. Tradisinya digunakan untuk melegakan batuk, selsema dan membantu peredaran darah yang baik.

ANTARA BAHAN AKTIF GARLIC IALAH:
√ Alliin - dalam garlic yang segar
√ Allisin - adalah sebatian yang berasal daripada bawang putih dan berfungsi untuk banyak tindakan yang berfaedah.
√ Diallyl disulphide -(ia mengeluarkan bau seperti sulfur menyebabkan ada orang yang tidak suka mengambil garlic)
√ Ajoene - Zat anti-kolesterol dalam bawang putih yang menolong mencegah penggumpalan darah.

Garlic Shaklee merupakan Formulasi Shaklee yang unik. Menggabungkan faedah kesihatan bawang putih dengan faedah antioksidan spearmint dan rosemary.

GARLIC TELAH DIDAPATI MEMBANTU DALAM PERKARA-PERKARA INI:
1) Mengurangkan kolesterol tidak baik (LDL) dan triglycerides (lemak di dalam darah). Garlic juga mungkin meningkatkan kolesterol baik (HDL). Bagaimanapun ada kajian mendapati kandungan kolesterol menjadi bertambah tinggi selepas pengambilan garlic. Ini adalah disebabkan kolesterol yang telah melekat di saluran darah (atherosclerosis) dikikis oleh garlic dan kolesterol ini masuk ke dalam saluran darah. Ini membuktikan keberkesanan garlic dalam mengurangkan atherosclerosis.

2) Mengurangkan kemungkinan darah menjadi beku (blood clot). Pembekuan darah adalah tinggi disebabkan cara hidup moden seperti kerana pencemaran udara, merokok, tekanan perasaan kerana kerja dsb, pemakanan yang banyak lemak dsb.

3) Membantu mencairkan blood clot yang sedia ada. Ini mengurangkan risiko mendapat angin ahmar (stroke).

4) Mengurangkan berlakunya proses atherosclerosis.

5) Mengurangkan tekanan darah. Ia berlaku kerana beberapa sebab: garlic membuang bakteria yang tidak baik dari usus. Bakteria ini boleh menyebabkan tekanan darah naik.

6) Garlic mempunyai kesan diuretik iaitu pembuangan air dari badan. Ini menurunkan tekanan darah. Garlic menyebabkan prostaglandins, meregangkan (relax) saluran darah dan ini juga mengurangkan tekanan darah



PRODUK- PRODUK SHAKLEE TIDAK BERTUJUAN MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT. SEBARANG TESTIMONI YANG DIPAPARKAN ADALAH PENGALAMAN PERIBADI INDIVIDU DAN KESAN KE ATAS SETIAP INDIVIDU MUNGKIN BERBEZA.

No comments :

Post a Comment