Sunday 20 April 2014

Atasi masalah susu merundum...Jangan hanya berdiam diri tapi berusahalah wahai ibu!!

Salam semua...hari ni terasa nak update blog yang dah agak bersarang ni..sorry lah bukan tak nak update tapi banyak skit keje lately ni...dengan abg kawinnya..dengan anak yang duduk MRSM tu tetiba suruh datang tengok dia dekat Mersing nya...so terkejar buat itu ini sampai mmg xdak masa nk hadap laptop...so malam ni saya nak berkongsi bersama anda tentang perjalanan penyusuan ibu ibu ni...tidak dinafikan dunia penyusuan ni bukan juga sesenang yang anda semua fikirkan...kekuatan fizikal, mental dan emosi juga memainkan peranan...Ehhhh ye ke?? I senang je bfeed baby i??...hurmmm senang bagi mereka yang di kurniakan oleh Allah s.w.t dengan rezeki susu badan yang melimpah luah..:)... Tapi bukan senang bagi mereka yang ada masalah susu yang kurang...bukan senang bg mereka yang terpaksa bekerja sambil buat stok susu..bukan senang untuk mereka yang sentiasa penat dan letih kerana kerja yang banyak di rumah dan pejabat...dan bukan senang bagi mereka yang terpaksa bangun kerap kali tiap malam disebabkan anak sentiasa menangis dan meragam....hehehehehe...BUKAN SENANG TAUUUUUU....sbb tu ramai yang terkandas nak nak bile dah mula masuk keje...;)

Bagi saya tak salah kalau kita memilih untuk mencari MILK booster sekiranya kita rasakan seakan susu kita mula merundum atau kelihatan cair yang membuatkan anak kita tidak puas minum...Terpulang atas individu itu sama ada ingin mengamalkan cara petua2 seperti makan longan kering ke...Makan lobak putih ke...Minum halba ke..Mengamalkan pemakanan sunnah spt kurma ke..semuanya terpulang pada diri sendiri...SBB MAIN focus kita kalau boleh nak teruskan penyusuan ni at least smpailah anak kita 2 tahun atau terlajak ke 2 tahun setengah ke kan??haaaa....itu yang penting....

Macam saya sendiri bukn saya tak pernah cuba petua2 tradisional ni...longan makan, lobak putih makan, sawi mkn , minum horlics la...haihhhh bak kata semua saya cuba lah...tapi mungkin tak consistent atau pun badan ni penat sebab tak cukup tido ditambah pulak kurang selera nak makan time berpantang tu membuatkan saya beralih pada cara moden iaitu dengan mengambil SET MILK BOOSTER SHAKLEE...tapi tak semestinya anda perlu amik semua sekaligus...boleh ikut bajet anda...yang paling asas saya syorkan amik ESP dan ALFAFA..

Kenapa sy dan ibu2 lain diluar sana memilih set hot bajet penyusuan shaklee ni??
✏ ESP + Alfalfa = Breast cepat bengkak lepas ambik 2 bnda ni.. Ramai yang terpaksa kurangkan dose sb xtahan ngan bengkak susu(berketul2) kalo anak terlewat menyusu.
✏ ESP + Alfalfa = Membuatkan susu jadi lebih pekat, hasilnya anak cepat kenyang n kurang meragam.
✏ ESP + Alfalfa = Meningkatkan penghasilan susu ibu, sekarang dah boleh kumpul stok susu dah.
✏ ESP + Alfalfa = Mengurangkan berat badan.. mmg best!! sbb esp memberi rasa kenyang lebih lama & alfalfa membantu menyah toksin.
✏ ESP + Alfalfa = Mencantikkan kulit. Kulit jadi halus dan gebu. Dan ramai yg prasan, kulit anak juga turut putih bersih dan cantik ツ
✏ ESP + Alfalfa = Membuatkan sy lebih cergas bertenaga, kurang letih dan mengantuk disiang hari. Dan sekarang tiada lagi mslah keputihan yg melanda
.
 
Saya sendiri dah buat eksperiman di mana jika saya amik ESP dan  jika saya tidak amik ESP...Bila saya MENGAMBIL ESP susu saya kelihatan PEKAT dan BANYAK...dan membuatkan si manja saya tak lama menyusu...Berbanding dengan jika saya TIDAK MENGAMBIL ESP..susu saya kelihatan CAIR dan si manja saya lama bergayut....bukan itu saja...saya lebih rasa bertenaga dan kurang rasa lapar bila mengambil ESP...haa....lagi satu BONUS yang saya paling suka...kulit lebih moist dari dulu...jeragat pun jadi pudar... Dan STRECH MARK di perut totally gone...:)

Tapi semestinya apa yang kita usahakan ni perlu penuh sabar dan berterusan...kalau kita amalkan sehari je tapi nak terus dapat hasil mencurah-curah tu tipulah kan...so plzzzz saya nasihatkan untuk semua yang betul2 ingin berjaya dalam dunia penyusuan ni supaya sabar, tabah dan trylah produk Shaklee ni...insyaallah ianya dapat membantu dengan izin Allah...:)

Kalau masih lagi ragu-ragu jom kita tengok koleksi testimoni yang sudahpun berjaya...

SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK LEBIH JELAS




 





 






Nak beli dengan harga yang murah?? jom daftar jadi ahli...

Bagaimana caranya?? pm je saya...dengan sekelip mata je saya boleh daftarkan anda sebagai ahli secara online je...xperlu nak isi borang bagai...Lagi jimat berganda2 tahu join ahli ni...kalau kena cara boleh dapat cash back balik next monthnye...

Haaaa...apa lagi contact saya segera okey...:)

Pm saya utk order

Be Healthy ᕙ(`▽´)ᕗ

Puan Siti -ID 866977

0122257055

Email :siti.hasmah26@yahoo.com



PRODUK- PRODUK SHAKLEE TIDAK BERTUJUAN MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT. SEBARANG TESTIMONI YANG DIPAPARKAN ADALAH PENGALAMAN PERIBADI INDIVIDU DAN KESAN KE ATAS SETIAP INDIVIDU MUNGKIN BERBEZA.

No comments :

Post a Comment